torsdag 25 mars 2010

Vecka 2

Vet inte om förra inlägget stämmer direkt när det gäller vilka dagar jag gjorde vad men tror det var sådär. mycket i huvudet just nu =)

Men iaf, nu är det vecka 2 så här kommer vad jag gjort:

Måndag: Fortsätter med serverinställningar och skapar om konton så det ser likadant ut som på gamla servern, förutom lösenord som jag får skapa nya.

Tisdag: I torsdags anslöt vi en laptop, i måndags hämtade ena chefen den för att kunden whinade på att win7 inte var nått att ha. så jag får sitta blåsa om den till XP, HP suger. iaf den krånglar och klagar och nätverkskort dör när jag ska köra windowsupdate, men med lite nya drivrutiner/servicepack så funkar det tillslut. Testar att domänansluta via VPN men inser snabbt att det inte kommer funka så bra när den ska logga in andra gången (tunneln kommer inte va uppe då (SSL-VPN)). Vid dagens slut åker vi ut till kund och ställer dit den igen och ansluter och fixar allt.

Onsdag:Åker runt till kunder och sätter in extra switchar då ett företag ska få nytt kassasystem och behöver mer uttag, sitter och fixar lite extra med servern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar