fredag 26 mars 2010

Vecka 2, Torsdag och Fredag

Torsdag: börjar sent idag för vi ska hålla på hela natten med att byta server (den jag tidigare fixat med) så vid 15tiden åker vi från kontoret ut till företaget och börjar ordna med allt som ska göras.

-Sätta upp nya servern med ups
-Ta bort gamla och patcha om (nya står på ett annat ställe)
-Spara all exchangedata för varje dator lokalt
-ansluta varje dator till domänen, http://connect är rätt trasig, så det tog lite längre tid för vissa burkar
-Installera skrivare
-Efter att de är domänanslutna flytta all userdata som låg lokalt (skrivbord, startmeny och sånt)
-Skriva om regler i Firewall(både fysisk och på servern)

Har säkert glömt en massa, men vi höll på fram till 03:00 ca innan allt såg klart ut, var mycket som strulade med bla http://connect och att flytta över data från server->server(tog lång tid)

Men vi höll en skön stämning hela kvällen och jag tror jag gjorde bra ifrån mig iaf. :) inte allt för många samtal fick vi på morgonen, och då var det mest små saker som login/lösen som nån inte hade fått.


behövde inte åka jobba på fredag iaf~

Fick stå på tåget hela vägen från uppsala till sthlm med :( mindre skoj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar